neljapäev, 29. oktoober 2009

"On the comet" (1970)


director: Karel Zeman
74min.
Czechoslovakia

Jules Verne'i 1877. aastal kirjutatud novelli järgi, kus hiiglaslik komeet möödub Maast ja haarab endaga kaasa tüki Põhja Aafrikat. Komeedile satub palju erineva taustaga erinevatest rahvustest inimest. Seal on sõdureid Prantsuse koloniaalväest, mässulisi berbereid, kaupmehi, haareminaisi ja üldiselt jätkub kõik samas vaimus nagu ennegi. Prantslased võitlevad pealetungivate araablastega, kaupmehed äritsevad relvadega ja nende vahel üritab rahu leida üks armastajapaar. Vahepeal on väiksed sekeldused dinosaurustega, tekib ajutine hirm, et komeet põrkab kokku Marsiga, a ei midagi tõsist. Karel Zemani geniaalne oskus lisada mängufilmile animeeritud dekoratsioone on puhas silmailu ja vaatamisväärsus omaette, film näeb välja nagu elluärganud sajandialguse koloreeritud postkaart, aga lugu ei suutnud kaua köita. Viimasel kolmandikul keerasin heli maha, kuulasin arvutist muusikat ja vaatasin niisama ilusat pilti ilma sisu jälgimata. Ma arvan, et Zemanil on ka paremaid sarnaste võtetega tehtud filme.

3 kommentaari:

Metsavana ütles ...

Värvisid ise või sul mingi huvitav versioon? mul mustvalge.

Sarnase stiiliga Zemani väga kõva film on muide http://full-metal-metsavana.blogspot.com/2007/10/vynlez-zkzy-1958.html

edasi ütles ...

ei ega ma nüüd nii jultunud ka pole, et hakkaks ise mustvalgeid filme värvima. ta ikka oli juba selline. a see teine on mul kuskil olemas, a kahjuks ilma tõlketa

Metsavana ütles ...

Veider, huvitav mis versioon siis mul on? :/ Aga tõlke saaksin sulle anda kui mingi kontakti jagaksid.