laupäev, 26. september 2009

"The rape of the vampire" (1968)


director: Jean Rollin
90min.
France

Jean Rollini esimene novaatorlik film. St. täispikk, varasemad lühifilmid peaksid olema saadaval Redemptioni DVD'del lisadena. Ka ainus mustvalge minu teada. Nii tuleb veelgi selgemini esile pildi kunstilisus. Sest mida enam ma tegelen screen'ide otsimisega, seda rohkem hakkan ma filme hindama fotograafia kohalt ja kaldun arvama, et kui värvid on maha tõmmatud ja järel vaid heletumedus, siis tekib kaadri harmoonilisus nagu kergemini. Liikuva pildi puhul on ju värvikompositsiooni palju raskem kontrollida. Mis sisusse puutub, siis seda on raske jälgida. Asi pole süzhee keerukuses, vaid veana paistab välja oskamatus veidi mitmetahulisemat lugu ladusalt edastada. Korraliku suspense'i tekitamisest ei saa siin juttugi olla, hea kui vähegi toimuvast aru saab. Lõpupoole jääb mulje nagu oleks selgele jägitavusele täiesti meelega käega löödud. On ka kohutavalt halba näitlemist. Kui sellele läbi sõrmede vaadata (millega vähemalt mul pole Rollini puhul mingit probleemi), siis jääb üle vaid nautida ma ütleks geniaalset oskust igal tasandil sünteesida b-filmi ja koomiksilikku õudusfantaasiat kõrgema kategooria Euroopa kunstikinoga.

Kommentaare ei ole: